Åsiktsinlägg - smink

Smink. Att det finns smink. Det är egentligen sminket som har gjort att folk blir mobbade för hur de ser ut. Som folk med mycket finnar. Dom blir ofta mobbade för de från dom som sminkar sig och ser helt sjuka ut. Nej, jag säger inte att någon är ful, men det är inte snyggt någonstans med för mycket. Riktig naturlig skönhet är utan smink. Och jag kan lova att alla ser fina ut utan smink. Jag använder inte ens smink längre. Använde mest puder förra året. Man sparar så himla mycket tid och pengar. Man slipper bli kallad slampa, hora, fjortis m.m. 
Såklart blir jag kallad ful, idiot, omogen som inte använder smink, feg, idiot, m.m. för att jag inte använder smink men hellre det än att sitta 30 minuter varje morgon innan skolan och sminka sig perfekt. Det orkar jag inte med. Jag hade hur lätt som helst kunnat sminka mig som en fjortis, utan att mamma sa något för det gjorde min syster förut. En gång varje månad var hon tvungen att köpa nytt smink för hennes hade tagit slut. Hon hade knappt några pengar och fick inte av mamma för att köpa smink. Bättre med kläder hon kan ha och mat. 
Jag vill inte bli som min syster va, jag kan gå utanför dörren och slänga sopor utan att sminka mig. 
 
Jag är ingen fantast att använda smink heller för jag är allergisk mot vissa sminker. Som det senaste pudret jag köpte, från Isadora, det sved som in i helvete i ansiktet. Så Jessica fick det. Den jag vet att jag kan använda det är Loreal. För den har jag haft förut utan problem. 
 
Men tillbaka till saken. Lagom smink (lite puder, mascara) gör inte så mycket, det kan va fint om man ska på något firande. Men att sminka sig otroligt mycket till skolan är inte nödvändigt. Kommer inte ens i min tanke. Inte snyggt heller.
 
OBS! Bilerna är bara tagna från google, ingen annan stans! 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: