Ridlektionen

Hej! Känner att jag ska skriva lite om ridlektionen jag hade igår (tisdag) 
 
Jag hade Walle, en korsningshäst 16 år gammal. Vad jag jag kan säga själv så är Walle en riktigt svår häst. Asså han är inte svår på ett "Svårt" sätt, alla klarar ju av honom även små ryttare. Men han är så sjukt seg. Man måste verkligen hitta knapparna och det har jag gjort på han. Jag har lärt mig att jag ska väcka honom redan utanför stallet. Och sedan peta te han med spöt när man ska ut på spåret. Man kan liksom aldrig sluta jobba och ju starkare man är i handen desto starkare blir han och vägrar gå framåt när han ska. Så han är ganska jobbig så man måste hitta knapparna. 
Nu till lektionen:
 
Jag fick välja mellan Brunte och Walle, jag tog Walle eftersom att jag vet at alla inte kan rida honom så som han behöver. 
Han var sjukt seg redan ifrån början av lektionen och jag var tyvärr tvungen till att smella te med spöt så han inte gick in i hörnen. Vi gjorde slalom mellan kornor och man fick bara använda ben och vikten. Han lyssnade faktiskt super på det. Jag var verkligen nöjd. Men han ville inte riktigt gå framåt i traven. Det var ganska jobbigt för jag fick sitta och jobba hela tiden! 
Sedan gick vi in i ridhuset för att göra riktig skänkelvikning med spegeln. 
Walle ville inte gå lugnt utan han smet ifrån arbetet nästan hela tiden. det var verkligen jättejobbigt när alla andra fick till det. Han gjorde det bra ändå för att vara han. Jag är väldigt nöjd av att han ens gjorde det en liten bit. Han fick sträcka ut ganska mycket i galoppen sista stunden. Han galopperade väldigt bra och jag fick till flera varv medans vissa andra med pigga hästar inte fick till någonting knappt och bara satt och bankade. 
 
Jag är väldigt nöjd iaf :)  
(två första bilderna är ifrån igår och dom andra för länge sedan)
 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: