sent bloggande...

Jag betr så hemsk mycket om ursäkt att jag inte bloggat på senaste tiden. Jag får verkligen skärpa mig... 
 
Fredag:
Åkte med matte-gruppen (profil-gruppen i skolan) till Chalmers Universitets Högskola. 
Vi åkte dit vid 12.22 och kom hem vid 17.38 haha ;) så i princip hela dagen var vi och kollade på en gubbe som pratade om Fysikaliska Leksaker  medans han stirrade ner i golvet med kutrygg. Han var riktigt rolig hahaha. Vi fick känna på lite flytande kväve, pröva olika leksaker, typ experiment osv. 
Ja det var iaf roligare än att han Engelska och Fysik/Teknik i skolan som vanligt haha
 
Lördag: 
Jag åkte till Lina vid 10 kanske för vi skulle med Hia och Isor ner till ridhuset på Jutagården. 
Vi gick väll med ponnysarna ner vid 13.30 och jag tog Hia medans Lina tog Isor. 
Som tur var var vi själva i ridhuset, skulle det varit mer än 2 st skulle vi skitit i det XD 
Vi började med att Isor fick värma upp lite löst och jag ledde Hia som hemskt gärna ville lägga sig ner och rulla stup i kvarten hahaha. 
lite senare började vi jobba, jag tömmkörde Hia på bl.a volt och serpentiner, medans Lina red på Isor. Hia var riktigt duktig men lite bråkig eftersom att han ville gå efter Isor hela tiden. 
Vi avslutade passet med att dom fick "löshoppas" med ett hinder. Det var väll 30 kanske? 
Dagen var verkligen lyckad iaf och det var roligare en vad jag faktiskt hade trott att det skulle vara :) 
På vägen hem så gick vi igenom gården då alla tjejerna bara stirrade på oss när det kommer två Shettisar gående på stallplanen. Haha vi fick ta emot lite blickar XD 
Vi gick förbi ett par stora hästar som förföljde oss i hagen, Hia blev helt till sig och började trippa, tog upp svansen och gjorde sig smäcker. Kan inte direkt säga att han blev så snygg haha men han visade iaf att han kan vara snygg för sig själv hihi. 
Träffade också på Burhults Toy i hagen på väg hem. Han är så PIP snygg! Aldrig sätt en sådan snygg Welshponny hingst förut asså! Han är helt underbar :D
 
Söndag: 
Stannade hemma och tog det lilla lugna tsm med min älskade dator. precis fått Sims 3 och Sims 3 Husdjur i tidig julklapps present. 
Fattar fortfarande inte hur man gör hahhaahhaa. 
Gick med hunden hem till farmor på kvällen och stannade där en liten stund. Efter det så följde hon mig hem och jag gick och la mig :) Vilken fin dag va?
 
Måndag:
Time to school. Åkte till skolan som vanligt kl 08.45 och det var verkligen världens tråkigaste måndag. Eller alla måndagar är väll tråkiga eller? 
Hade mentorstid, hemkunskap, mat, tyska, syslöjd. I den ordningen. Helt sämst!!! 
när jag kom hem satte jag mig med engelska läxan. Vi hade prov på onsdag. 
när jag blev klar med det satt jag bara och slappade lite och gick sedan och la mig. 
 
Tisdag:
Skola igeeeeen..... långtråkig dag. 
Efter skolan så skulle jag rida, 
jag red Walle, en seg liten sak.
Fast han är verkligen inte seg ifall när man hittar knapparna på han, han gick som en klocka och tog alla galopper helt perfekt bara att två gånger så tog han fel galopp i högergaloppen :/ 
Vi gjorde skänkelvikningar och han ville bara smita ifrån så det gick inte som planerat hahaha.
 
Onsdag:
Skola. gjorde inte så mycket förutom var hos farmor och spelade lite :) 
 
Torsdag: 
inte gjort så mycket varit i skolan och sedan hos farmor, varit ute med vovvarna osv :) 
 
 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: