*varför bloggar du inte?* - Emma

För det första
 

  • Jag går i NIAN vilket betyder att man måste plugga upp sina betyg mycket osv. 
  • Jag har 4 djur att ta hand om.
  • Jag är med mina kompisar mycket.
  • Jag tränar.
  • Jag fixar saker hemma.
  • Jag pluggar
  • och jag går i skolan som dom flesta gör.

Jag går i NIAN vilket betyder att jag måste satsa på skolan. Jag måste höja mina betyg för att kunna komma in på det gymnasiumet jag vill. Man måste satsa mer och bara tanken gör mig nervös när jag tänker på nationella proven och slutbetyget.. vill inte ens veta av det.. Jag sparar alltid mitt plugg i sista minuten och jag måste lära mig att det inte är OK.
Jag har gjort det sedan 6:an och det funkar verkligen inte..
Tex, nu började jag plugga med NO:n igår och det e tills på torsdag och jag kan nästan redan allt , det e bra. För annars läser jag sent på kvällen innan och då kommer man inte alltid ihåg allt.
 
Ja , jag har två hundar som måste rastas , 1 kanin som ska ta hands om (Buren ska städas osv) och en katt som ska ha kel och mat osv. Det tar mer tid en vad man tror. 
Sedan rider jag ju en gång i veckan och då kommer jag hem ca 8/9 tiden och då hinner jag inte plugga för då ska jag duscha och jag e oftast alldeles för trött för att plugga då.
Jag tänker inte välja bloggen framför mitt egna liv.
 
Jag tillbringrar mycket tid med mina kompisar , för nästa sommar kommer jag inte ens ha tid att träffa dom förutom på helgerna. Då jag kommer flytta till Västerås. Då e jag endast hemma helger (inte ens alla helger) och loven. Så jag spenderar helldre mycket mer tid nu..Och sedan mår jag bra av att vara med mina kompisar , det får mig på andra tankar och dom hjälper mig även så att jag orkar skolan osv.
 
Sedan tränar jag även också då jag vill hålla mig i form osv. Det kan ta 1-2 timmar + duschning osv. Gör jag det efter skolan så e jag hemma 5/6 tiden och sedan är det pluggning eller något som gäller.
 
Hemma fixar jag en massa också , då mina djur hårar så ska det damsugas osv , diskmaskinen ska plockas ut osv. Det e mer saker än vad man tror. Och jag vill ju gärna spendera min tid med min familj?
 
Jag pluggar , som jag skrev där uppe så är det ganska mycket plugg nu i nian då man verkligen ska satsa nu.. Proven närmar sig osv och man måste dela upp allt.

Och sjävlklart går jag i skolan som alla andra barn i denna värld. Skolan tar som sagt upp typ 6 timmar och det e faktiskt ganska mycket.. Skulle helldre spendera dom hemma. Och jag kan inte blogga i skolan. 
 
Sedan är det även så att jag inte hinner alltid skriva tidsinställda när jag har tid heller , antingen för att jag inte vet vad jag ska skriva om eller att jag helt enkelt inte alltid hinner.
 
Nej nu måste jag sluta babbla.
 

 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: