Mina åsikter

Blev helt plötsligt sugen på att skriva mina åsikter om hästar :) (mina åsikter så inget chafs nu snälla) 
 
Vad är det igentligen för mening med att hästen är tvungen till att gå i form? Ponnyn som jag hade hemma nu i somras är inte inriden i form. Asså hon kan inte ;) 
Men ändå så störde jag mig något sjukt på att hon inte gjorde det, men varför kan man ju fråga sig haha. 
Jag vet inte alls varför jag störde mig på det så sjukt mycket då det inte är naturligt för hästen att gå i form? 
Jag vill liksom att hästen ska ha det så natuligt som möjligt. Hatar att ens ta i tyglarna för att bromsa haha. 
Såg liksom att alla andras hästar gick i form och blev ledsen när inte Vera gjorde det? hahaha
 
Detta var något som jag bara slängde ur mig så kanske inte är så enkelt att förstå men aja :) 
snälla inget chafs osv nu? 
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Man hjälper hästen när man rider den i form, det är skonsamt för bland annat deras ryggar eftersom dom lyfter upp den medan vi sitter på.

Svar: Okej, det vet jag men okej tack :) // Johanna
sistersriders.blogg.se

Lina Adolfsson

Hästar hamnar aoutmatiskt form när dom arbetar rätt och går under sig. Sen finns det hästar som är lite mjukare i munnen och har man en mjuk hand så går dom aoutmatiskt i form där med. Sen finns det ju människor som använder hjälptyglar som inte klarar av att få sina hästar i form själva ;) men ja jag håller med dig, det var inte naturligt för hästen men så kan du inte tänka för varje sak vi gör med hästarna nu är inte naturligt. Sen kanske det är så att man tycker det är bättre att rida i halsring osv men att rida eller ens något annat var inte naturligt från första början :)

Svar: Haha hej lina! Jag vet detta väl, men vad jag menade var att jag tyckte det var jobbigt när jag red Vera och sedan såg alla andra fina hästar som gick i form ;)// Johanna
sistersriders.blogg.se




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: