Första inlägget - om oss

Hej! Ni har kommit till Emelie, Emma och Johannas blogg, sisterriders.blogg.se.
Vi är 3 tjejer som har intresset hästar, alltså det mesta som har med hästar att göra. 
På den här bloggen kommer ni få läsa om mycket mer än bara hästar, och det kommer komma videor och åsiktsinlägg. 
Om oss då:
 
Emelie:
Jag är en tjej på just nu 13,5 år men fyller nu i december. Jag red på ridskola i 3 år innan jag hittade en medryttarhäst. Jag var medryttare på henne exakt 1 år, tills precis nu, när jag var tvungen att sluta pga mitt schema i skolan. Dom dagarna jag kunde åka ut slutade jag för sent så kom hem vid 22-23 på kvällarna och det funkar inte, och så har vi massor med läxor. Men nästa sommar ska jag försöka börja igen på henne. Efter vintern ska jag nog börja på ridskola. 
Jag bor i den lilla staden Nyköping ca 10 mil söder om Stockholm (väldigt liten stad) där alla vet vem alla är.
Ja har 2 katter och 1 kanin. Katterna heter Moses (8 år) och Oscar (16 år) . Min kanin heter Svante och är 1 år.
Jag går på Borgmästarhagsskolan (Borgis) i musikklass och kan spela det mesta, men absolut inte nåt blåsinstrument. Det jag spelar mest i skolan är piano, ibland gitarr, trummor och så sjunger jag. Men jag kan spela bas m.m också :)
Om ni vill veta mer om mig så kommentera eller mejla [email protected] era frågor (skriv vem det är till också!) så svarar vi på dem så fort som möjligt! 
/ Emelie 
 
 
Johanna; 
Hej! Jag heter Johanna och blev 13 år nu i augusti. Jag är en glad, rolig tjej som älskar hästar! Själv rider jag på ridskola på tisdagar. 
I somras hade jag hemma en fjordtjej vid namn Vinni "vera", en 5 årigt sto som bor hos en i min pappas släkt. 
Vera kommer jag kanske skriva ganska mycket om eller iaf det kommer att komma mycket bilder på henne. Jag bor på en gård 3 mil utanför Göteborg tsm med Mamma, Pappa och Lillebror. På gården bor även våran hund Emser (8 år) katterna, Elsa, Snuttan och Bosse. Jag går i Rävlandaskolan i klass 7. 
Mina inlägg kommer handla mycket om skolan, hästar, tankar och åsikter! :D 
Design och Header kommer innom kort! 
Hoppas ni gillar det :) 
 
Kram/ Johanna 

 Emma:
 
Jag heter Emma Gustafsson och är en tjej på 15 år.
Jag rider på ridskola en dag i veckan och sedan har jag en medryttarhäst som jag är ca 1-2 dagar hos.
Jag bor i Stockholm , Sollentuna och rider på en ridklubb som heter Sollentuna ridklubb , SoRk.
 
 
Jag älskar även att fota och har en egen kamera som är en Canon eos 1100d.
 
Min medryttarhäst heter Ovina , hon är ett 9 årigt sto , Hon är ett Gotlandsruss med mycket bus i sig.
Även fast hon är 9 år så är hon inte alls utbildad och just nu håller vi på att träna på galoppfattningar.
Dock så har vi ingen paddock i det stallet utan det blir att träna på det ute.
Hon är otroligt busig och envis , ett riktigt sto är hon haha!
Hon bockar gärna i galoppen och orkar knappt arbeta i traven , hon vill gärna gå dit hon vill och ja.
Jag har ridit henne sen i början av sommarlovet , alltså inte så länge. 
 
 
 
Men jag rider även en annan häst på samma stall som heter Lina , hon är en fd ridskole ponny på 10 år. En d-ponny.
Hon kan det mesta men vill inte arbeta , utan hon är mer en skogsmulle.
Det blir även lite hopp i skogen ibland vilket hon älskar!
Även hon bockar i galoppen och ja.

Hon har gått på ridskola i ca 5 år och är fortfarande inte riktigt helt trygg med att vara ute, och hon hatar kossor även fast hon bor med dom haha!
 
 
Jag kommer skriva mycket om hästarna jag rider , ridlektionerna , åsiktsinlägg och även det kanske kommer upp lite om mitt vardagsliv. Det kommer även bli mycket bilder , då jag oftast har kameran med mig vart jag än går.
 
 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: